Skip to content
Marul

Marul

digitalni časopis IV. gimnazije "Marko Marulić" Split

  • Naslovnica
  • Marulijada
    • Marulove novosti
      • Marulijada
    • Marulovi crnjaci
    • Maruloskop
    • Marul tours
      • Maturalna putovanja
      • Studijska putovanja
    • IV. poluvrijeme
    • Marulovo pero
    • Od učionice do zvijezda
    • Jezični savjetnik
  • Izvannastavne
    • Novinarska grupa
    • Građanski odgoj i obrazovanje
    • Mladi knjižničari
    • Volonterski kutak
    • Školski zbor
    • Debatni klub
    • Ekoškola
  • O nama
  • ASOC
    • MarulSTEMci
  • Toggle search form

Provedba fakultativnih kurikuluma u IV. gimnaziji „Marko Marulić“

Posted on 3 lipnja, 20217 lipnja, 2021 By Toma

MarulSTEMci su proveli intervjue uživo, a zajedničke sastanke i konzultacije nerijetko smo održavali preko platforme Zoom i Skype-a. Prvi je razgovor obavili smo s učenicima koi pohađaju fakultativnu nastavu kako bismo čuli njihovo mišljenje o provedbi. Drugi je bio s nastavnicom Gorjanom Karaman, koja je bila koordinatorica projektnog tima te je sudjelovala u provedbi projekta i danas drži fakultativnu nastavu iz predmeta Mikroelektronika u fizici. Treći intervju proveli smo s nastavnicom Višnjom Banić, koja je također sudjelovala u provedbi projekta te danas drži fakultativnu nastavu iz predmeta Nutricionizam i Mediteranska prehrana. Četvrti intervju bio je s Ivicom Zelićem koji je bio voditelj projekta, a sada je ravnatelj Centra izvrsnosti Splitsko-dalmatinske županije. Zahvaljujući intervjuima saznali smo dodatne informacije do kojih nismo mogli doći iščitavajući dostupnu dokumentaciju. U intervjuima su ukazali i probleme na koje su nailazili u provedbi projekta kao i na ono što bi se trebalo i danas popraviti i unaprijediti. Međutim, istaknuli su kako se svake godine unaprjeđuju i dorađuju kurikuli fakultativnih predmeta kako bi nastava bila što kvalitetnija. Također su istaknuli kako u vrijeme pandemije koronavirusa imaju velikih problema u provedbi i realizaciji nastave fakultativnih predmeta.

Projekt Moderne kompetencije za modernu gimnaziju u potpunosti je proveden tako da mi nismo svojim praćenjem mogli utjecati na tijek promatranog projekta. Međutim, više smo se usmjerili na to kako je projekt zaživio u IV. gimnaziji Marko Marulić i na koji su način iskorištena sredstva iz EU fondova. Vjerujemo da smo istraživanjem ovog projekta pridonijeli diseminaciji projekta jer smo upoznali veliki broj učenika s postojanjem ovog projekta i fakultativnim predmetima koji su rezultat istoga. Proveli smo novu anketu i intervjue u sklopu istraživanja i došli do brojnih zanimljivih informacija i rezultata. Na društvenim mrežama pratile su nas osobe koje su direktno sudjelovale u provedbi projekta kao i učenici koji su pohađali ili pohađaju fakultativne predmete nastale ovim projektom te su nam uvelike pomogli u provedbi istraživanja. Anketu smo proveli na 18 ispitanika od čega je jedan vanjski suradnik, dvoje nastavnika i 15 učenika koji su pohađali ili pohađaju fakultativnu nastavu. Intervjue smo proveli s učenicima koji pohađaju fakultativnu nastavu u IV. gimnaziji Marko Marulić, s dvjema nastavnicama Višnjom Banić i Gorjanom Karaman, koje su sudjelovale u provedbi projekta i danas održavaju fakultativnu nastavu te s voditeljem projekta Ivicom Zelićem, vanjskim suradnikom u projektu.

Iz intervjua i provedene ankete došli smo do zaključka kako je potrebno popularizirati fakultativne predmete u IV. gimnaziji. Većina ispitanika dala je ocjenu dobar za provedbu projekta Moderne kompetencije za modernu gimnaziju. Također su ocjenu dobar dali i za to koliko su fakultativni predmeti zastupljeni u nastavi u IV. gimnaziji. Prema istraživanju vidljivo je kako su od svih novonastalih predmeta trenutno jedino zastupljeni Mikroelektronika u fizici i Nutricionizam i Mediteranska prehrana. Također ispitanici smatraju kako nisu dovoljno dostupne informacije o provedbi fakultativnih predmeta u gimnaziji te svi ispitanici smatraju kako je učenicima potrebno dati dodatne informacije o postojanju istih. Ispitanici smatraju kako postojanje STEM fakultativnih predmeta može povećati interes za upis u IV. gimnaziju Marko Marulić. Većina ispitanih smatra kako će pohađanje STEM fakultativnih predmeta povećati konkurentnost na tržištu rada. Također svi smatraju kako je potrebno provoditi više ovakvih projekata čiji će rezultat biti novi fakultativni predmeti. Većina ispitanika dala je ocjenu dobar za opremljenost kabineta u kojima se provodi STEM fakultativna nastava.

POSTAVLJENA PITANJA TIJEKOM PROVOĐENJA AKTIVNOSTI GRAĐANSKOG PRAĆENJA

1. Smatrate li da pohađanjem fakultativne nastave iz STEM područja povećavate svoju konkurentnost na tržištu rada jednog dana? (pitanje za učenike koji pohađaju fakultativnu nastavu)

Siguran sam da ću sa znanjem koje mi daje fakultativna nastava moći bolje prolaziti na nastavi i da će m to u konačnici pomoći povećati konkurentnost na tržištu rada. Smatram da olakšava konkurentnost jer omogućava učenje stvari koje će nam povećati konkurentnost na tržištu rada. Ipak nam povećava iskustvo u tom konkretnom kurikulumskom području.

2. Je li projekt zaživio u 4. gimnaziji i nastavlja li se provoditi i danas? (pitanje za nastavnike kreatore fakultativnih kurikuluma – prof. Gorjana Karaman)

Da, zaživio je, iako ne u tolikoj mjeri koliko bi htjeli ali se nadamo da će se iz godine u godinu sve više učenika uključivati u fakultativnu nastavu. Od pet kreiranih fakultativnih kurikuluma trenutno se provode tri ali se nadamo da će i preostala dva doći na red odnosno da će u zaživjeti u slijedećoj školskoj godini.

3. Što smatrate važnim za provedbu projekta? (pitanje za voditelja projekta Ivicu Zelića)

Definitivno smatram da bi u provedbu projekata trebalo uključiti veći broj sudionika iz ustanova nositelja projekta odnosno onoga tko je odgovoran za njegovu realizaciju jer ukoliko se provedba svede na 5% uključenih nastavnika odnosno djelatnika onda je uspješnost realizacije odnosno dugoročnost projekta nešto niža. No, ukoliko bi se taj postotak povećao na 15-20% mislim da bi upotreba tih outputa bila puno veća jer bi puno veći broj nastavnika/djelatnika sugerirao i motivirao djecu/učenike na upisivanje tih ponuđenih fakultativnih programa.

ASOC, MarulSTEMci Tags:ASOC

Navigacija objava

Previous Post: Zašto u Marulića?
Next Post: Marulićevci “rasturili” natjecanja

More Related Articles

Mat liga 2021/2022. MarulSTEMci
Samorefleksija: Škola za STEM i STEM za školu ASOC
Predstavljačka strategija ASOC
STEM u Maruliću ASOC
Škola za STEM i STEM za školu ASOC
Planiranje istraživanja i prikupljanje podataka ASOC

Pretraživanje

Enciklopedija, brale

Galerija

IMG_3820 WhatsApp-Image-2021-12-08-at-09.19.45-1 0fafc373-5dbb-4c49-8e7f-d2ddacd751a8 5901ded5-95fd-462a-9b77-8e964f2f8a95 84bdd49f-ab01-4bc5-a55c-492e6a995475 XXQI4554 IMG_5927 KGBM4645 IMG_3351 IMG_3299 WhatsApp-Image-2021-12-08-at-09.19.44 IMG_3754 IMG_3766 IMG_3760 IMG_3757 IMG_3765 IMG_3827 4b3f0bcb-1ee3-4808-89fb-d158e1a1379f IMG_3828 WhatsApp-Image-2021-10-02-at-22.40.47-1 621b6bd8-15c6-481e-8fe8-c7313b24861f 9ae32aaf-70e4-4d67-addc-65961fbf228f 247648336_3016636011939694_5454214204991219854_n 247623200_3016636621939633_6498086322067695293_n IMG_7387 WhatsApp-Image-2021-10-02-at-22.40.46-1 WhatsApp-Image-2021-10-02-at-22.40.45 WhatsApp-Image-2021-10-02-at-22.40.47-2 IMG_8832 247616588_3016637625272866_167581396189615850_n WhatsApp-Image-2021-10-02-at-22.40.47 WhatsApp-Image-2021-12-08-at-09.19.46-1 WhatsApp-Image-2021-12-08-at-09.19.45 WhatsApp-Image-2021-12-08-at-09.19.46 WhatsApp-Image-2021-12-08-at-09.19.47-1 WhatsApp-Image-2021-12-08-at-09.19.47 WhatsApp-Image-2021-12-08-at-09.19.43 WhatsApp-Image-2021-12-08-at-09.19.44-1

Nove objave

  • Treći svibnja 2025.
  • KVIZ – Koji si profesor iz Marulića?
  • Što zapravo obilježavamo na Dan Europe?
  • Maruliću na dar
  • EPAS TOGETHER: Zašto je važno imati ovakve međunarodne seminare?
  • Game over ili o Velikom medvjedu
  • Parlamentarni izbori 2024. – vodič za glasače

Arhiva

Stranica škole

IMPRESSUM

Marul – digitalni časopis IV. gimnazije „Marko Marulić“ Split

Pokrenut: 30. travnja 2019. g.
Nakladnik: IV. gimnazija „Marko Marulić“ Split
Zagrebačka 2, 21 000 Split
e-mail: casopismarul@gmail.com

Učestalost izlaženja časopisa: povremeno

ISSN 2757-4075

Odgovorni urednici:

Karolina Viđak, knjižničarka i Katarina Žanetić, prof.

Mentorice novinarske skupine:

Karolina Viđak, knjižničarka i Katarina Žanetić, prof.

Grafički urednik: Roko Vuković

Tehnička podrška: Roko Vuković

UREDNIŠTVO

Glavni urednik: Mia Gijevski

Izvršni urednik: Matej Maroš

Novinari: Batarelo Magdalena, Brekalo Marijeta, Buble Pina, Bulić Lana, Butir Knežević Viktoria, Bužančić Duje, Crnjac Sara, Drlje Gabrijela, Dugeč Petra, Đonlić Nora, Erceg Hana, Gijevski Mia, Kalac Lana, Kapitanović Lana, Mamić Marko, Mandarić Luka, Maroš Matej, Mijić Lara, Milanović Nina, Milanović Litre Lana, Murat Ela, Mustapić Rafael, Novaković Ema, Perić Paula, Radman Josipa, Samardžić Antonio, Sumić Iris, Škopljanac Morana, Udovičić Branimir, Ugrina Lana, Veselinović Petra, Vrkić Anđela, Vučak Ena, Vujević Klara, Vujnovac Marijeta, Vuković Roko, Živaljić Ana

Ilustratori: Drlje Gabrijela i Grubišić Lovre

Fotografi: Dugeč Petra, Đonlić Nora, Maroš Matej, Perić Paula i Radman Josipa

Suradnici: Marijana Munitić, prof.

Copyright © 2025 Marul.