MarulSTEMci su proveli intervjue uživo, a zajedničke sastanke i konzultacije nerijetko smo održavali preko platforme Zoom i Skype-a. Prvi je razgovor obavili smo s učenicima koi pohađaju fakultativnu nastavu kako bismo čuli njihovo mišljenje o provedbi. Drugi je bio s nastavnicom Gorjanom Karaman, koja je bila koordinatorica projektnog tima te je sudjelovala u provedbi projekta i danas drži fakultativnu nastavu iz predmeta Mikroelektronika u fizici. Treći intervju proveli smo s nastavnicom Višnjom Banić, koja je također sudjelovala u provedbi projekta te danas drži fakultativnu nastavu iz predmeta Nutricionizam i Mediteranska prehrana. Četvrti intervju bio je s Ivicom Zelićem koji je bio voditelj projekta, a sada je ravnatelj Centra izvrsnosti Splitsko-dalmatinske županije. Zahvaljujući intervjuima saznali smo dodatne informacije do kojih nismo mogli doći iščitavajući dostupnu dokumentaciju. U intervjuima su ukazali i probleme na koje su nailazili u provedbi projekta kao i na ono što bi se trebalo i danas popraviti i unaprijediti. Međutim, istaknuli su kako se svake godine unaprjeđuju i dorađuju kurikuli fakultativnih predmeta kako bi nastava bila što kvalitetnija. Također su istaknuli kako u vrijeme pandemije koronavirusa imaju velikih problema u provedbi i realizaciji nastave fakultativnih predmeta.
Projekt Moderne kompetencije za modernu gimnaziju u potpunosti je proveden tako da mi nismo svojim praćenjem mogli utjecati na tijek promatranog projekta. Međutim, više smo se usmjerili na to kako je projekt zaživio u IV. gimnaziji Marko Marulić i na koji su način iskorištena sredstva iz EU fondova. Vjerujemo da smo istraživanjem ovog projekta pridonijeli diseminaciji projekta jer smo upoznali veliki broj učenika s postojanjem ovog projekta i fakultativnim predmetima koji su rezultat istoga. Proveli smo novu anketu i intervjue u sklopu istraživanja i došli do brojnih zanimljivih informacija i rezultata. Na društvenim mrežama pratile su nas osobe koje su direktno sudjelovale u provedbi projekta kao i učenici koji su pohađali ili pohađaju fakultativne predmete nastale ovim projektom te su nam uvelike pomogli u provedbi istraživanja. Anketu smo proveli na 18 ispitanika od čega je jedan vanjski suradnik, dvoje nastavnika i 15 učenika koji su pohađali ili pohađaju fakultativnu nastavu. Intervjue smo proveli s učenicima koji pohađaju fakultativnu nastavu u IV. gimnaziji Marko Marulić, s dvjema nastavnicama Višnjom Banić i Gorjanom Karaman, koje su sudjelovale u provedbi projekta i danas održavaju fakultativnu nastavu te s voditeljem projekta Ivicom Zelićem, vanjskim suradnikom u projektu.
Iz intervjua i provedene ankete došli smo do zaključka kako je potrebno popularizirati fakultativne predmete u IV. gimnaziji. Većina ispitanika dala je ocjenu dobar za provedbu projekta Moderne kompetencije za modernu gimnaziju. Također su ocjenu dobar dali i za to koliko su fakultativni predmeti zastupljeni u nastavi u IV. gimnaziji. Prema istraživanju vidljivo je kako su od svih novonastalih predmeta trenutno jedino zastupljeni Mikroelektronika u fizici i Nutricionizam i Mediteranska prehrana. Također ispitanici smatraju kako nisu dovoljno dostupne informacije o provedbi fakultativnih predmeta u gimnaziji te svi ispitanici smatraju kako je učenicima potrebno dati dodatne informacije o postojanju istih. Ispitanici smatraju kako postojanje STEM fakultativnih predmeta može povećati interes za upis u IV. gimnaziju Marko Marulić. Većina ispitanih smatra kako će pohađanje STEM fakultativnih predmeta povećati konkurentnost na tržištu rada. Također svi smatraju kako je potrebno provoditi više ovakvih projekata čiji će rezultat biti novi fakultativni predmeti. Većina ispitanika dala je ocjenu dobar za opremljenost kabineta u kojima se provodi STEM fakultativna nastava.
POSTAVLJENA PITANJA TIJEKOM PROVOĐENJA AKTIVNOSTI GRAĐANSKOG PRAĆENJA
1. Smatrate li da pohađanjem fakultativne nastave iz STEM područja povećavate svoju konkurentnost na tržištu rada jednog dana? (pitanje za učenike koji pohađaju fakultativnu nastavu)
Siguran sam da ću sa znanjem koje mi daje fakultativna nastava moći bolje prolaziti na nastavi i da će m to u konačnici pomoći povećati konkurentnost na tržištu rada. Smatram da olakšava konkurentnost jer omogućava učenje stvari koje će nam povećati konkurentnost na tržištu rada. Ipak nam povećava iskustvo u tom konkretnom kurikulumskom području.
2. Je li projekt zaživio u 4. gimnaziji i nastavlja li se provoditi i danas? (pitanje za nastavnike kreatore fakultativnih kurikuluma – prof. Gorjana Karaman)
Da, zaživio je, iako ne u tolikoj mjeri koliko bi htjeli ali se nadamo da će se iz godine u godinu sve više učenika uključivati u fakultativnu nastavu. Od pet kreiranih fakultativnih kurikuluma trenutno se provode tri ali se nadamo da će i preostala dva doći na red odnosno da će u zaživjeti u slijedećoj školskoj godini.
3. Što smatrate važnim za provedbu projekta? (pitanje za voditelja projekta Ivicu Zelića)
Definitivno smatram da bi u provedbu projekata trebalo uključiti veći broj sudionika iz ustanova nositelja projekta odnosno onoga tko je odgovoran za njegovu realizaciju jer ukoliko se provedba svede na 5% uključenih nastavnika odnosno djelatnika onda je uspješnost realizacije odnosno dugoročnost projekta nešto niža. No, ukoliko bi se taj postotak povećao na 15-20% mislim da bi upotreba tih outputa bila puno veća jer bi puno veći broj nastavnika/djelatnika sugerirao i motivirao djecu/učenike na upisivanje tih ponuđenih fakultativnih programa.