Članovi istraživačke skupine MarulSTEMci broje 25 mladih entuzijasta, zaljubljenika u izbornu nastavu Politike i gospodarstva, ali i ponosnih učenika fakultativne nastave nastalog iz projekta Moderne kompetencije za modernu gimnaziju. Voditeljica projekta, Natalija Palčić, prof., u suradnji s kolegicama Katarinom Žanetić i Marijanom Munitić provodi aktivnosti projekta inspiriranog radom i kreativnošću kolegica iz IV. gimnazije “Marko Marulić” Split koje su kroz spomenuti projekt razradile I finalizirale kurikul za nove fakultativne STEM predmete.
Učenici su paralelno u drugom razredu pohađali izbornu nastavu iz predmeta Politika i gospodarstvo te fakultativnu nastavu iz projekta Moderne kompetencije za modernu gimnaziju koja uključuje nove predmete Mikroelektronika u fizici, Zvuk i biofizika slušanja, Eksperimentarij, Nutricionizam i Mediteranska prehrana te motivirani usvojenim znanjem odlučili su istražiti uspješnost ciljeva i provedbu ovog projekta. Inspirirani pričom o nastanku projekta, te istraživanjem o istom razgovorom sa svojim nastavnicima, zapitali su se tko je sve u mogućnosti vidjeti projekt van škole te koji su mehanizmi praćenja provedbe, čime su primijenili temeljna znanja usvojena na izbornom predmetu Politika i gospodarstvo.
Rad istraživačke skupine MarulSTEMci pod sloganom “Škola za STEM i STEM za školu” usmjeren je na analizu dostupnih informacija i dokumenata o načinu korištenja javnog novca, kako su uključeni upravljali tim novcem, jesu li se poštovali zadani rokovi za sastavljanje kurikula i provedbu u nastavi, suradnja s partnerima, komunikacija s učenicima i drugim gimnazijama, te kakve dugoročne posljedice ima provedba nastave na učenike koji je pohađaju.
MarulSTEMci su tijekom svojeg istraživanja projekta Moderne kompetencije za modernu gimnaziju analizirali javno dostupne podatke o Projektu te odlučili kreirati cjeloviti obrazac podataka glede primjene, rezultata i utjecaja kohezijske politike Europske unije i izvršenje ciljeva projekta na školskoj, regionalnoj i nacionalnoj razini..
“Inspirirana oduševljenjem učenika usvojenim znanjem na modernim predmetima i njihovim kurikulima, usmjerila sam ih na istraživanje utjecaja kohezijske politike Europske unije čime smo na školskoj razini povezali naučeno u izbornoj i fakultativnoj nastavi.”
voditeljica projekta Natalija Palčić
Smjernice i istraživačka pitanja kojima su se MarulSTEMci vodili:
- Koja je važnost STEM predmeta za gimnazije?
- Na što je utrošen novac iz EU fonda?
- Tko je obavio radove na materijalnim dobrima pribavljenim financijama Projekta?
- Koji je dugoročni utjecaj pohađanja fakultativnih STEM predmeta u gimnaziji?
- Na koji način bi se mogli stvoriti novi kurikuli na temeljima Projekta?