Piše: Maja Šuta
Veljača je obilježena jednim od onih datuma na koje jednostavno ne možete zaboraviti, čak i ako se jako trudite. Dan ljubavi, poznatiji kao Valentinovo slavi se četrnaestog dana najkraćeg mjeseca u godini. Svi smo odrasli, to jest rastemo sa saznanjem o tome što taj dan simbolizira i kako se slavi. Valentinovo je postalo dan za iskazivanje emocija, dan kada ljubav preplavi sve društvene mreže, kafiće i restorane. Međutim, nije uvijek bilo tako. Veliku popularnost u Hrvatskoj Valentinovo duguje filmovima i reklamama. Malo po malo uvuklo se u naše društvo i postalo je jedan od važnijih dana u godini. U posljednje vrijeme pojavila se skupina ljudi koja smatra kako je Valentinovo samo amerikaniziran i iskomercijaliziran dan te da se smisao istog u potpunosti izgubio. Ova skupina ljudi redovito na taj dan objavljuje tzv. antivalentinovske statuse te ističu kako je single život nešto najbolje što vam život može pokloniti. Možemo reći da su oni druga krajnost te da čovjeku ljubav potrebna, ali ne ako ju samo dobije jedan dan u godini.
Valentinovo je kao koncept iz godine u godinu prerastao u sve veći marketinški trik. Najviše mu se vesele cvjećari, zlatari, slastičari, vlasnici restorana, a ne pati ni filmska industrija koja svaku godinu izbaci romantičnu komediju koju „morate pogledati“. U posljednjih mjesec dana bombonijere, plišani medvjedići i čokolade u obliku srca vrište iz izloga trgovina koji su puni natpisa „2 za 1“ te „jedan za njega, a jedan za nju“. Kao što je slučaj i s mnogim drugim blagdanima, Valentinovo je postalo previše komercijalno obojeno te se negdje usput, u bespoštednoj borbi za zaradom, izgubio njegov pravi inicijalni smisao.
Ideja kako bismo se svi s vremena na vrijeme trebali zaustaviti, poslove i obaveze staviti u drugi plan i posvetiti se u potpunosti svojim najmilijima, nije uopće loša ni pogrešna. Međutim, Valentinovo se udaljilo od primarnog cilja, točnije od želje da ljudi razvijaju bliskost. Postalo je dan koji se mjeri veličinom poklona koji smo dobili, večerom koju smo pojeli i slično. Je li to ispravno? Normalno da nije.
Pokloni nisu ti koji nam ukazuju na nečije osjećaje, već su samo proizvod manipulacije iza koje se krije konzumeristički nagon za unovčavanjem tuđih emocija. Teško se oduprijeti manipulaciji jer nas „bombardiraju“ sa svih strana. U tom razdoblju srca „napadaju“ na televiziji, društvenim mrežama, reklamama uz cestu i u raznim katalozima, a nas tako pogrešno usmjeravaju i blagdan ljubavi pretvaraju u blagdan potrošnje.
Valentinovo se obilježava kao „dan ljubavi“, no to ne znači da se ta ljubav treba slaviti samo na taj dan i pogotovo ne poklonima. Ljepotu ljubavi možemo pronaći i u drugim danima od kojih bi se posebno trebao istaknuti Majčin dan. Pa postoji li veća ljubav od majčine?! Ljubav bi se trebala pokazivati i slaviti svakog dana. Dovoljan je mali znak pažnje, poljubac u čelo, zagrljaj, kuhanje prve jutarnje kave… Sitnice, koje vas svakog dana podsjećaju zašto volite nekog, uvijek će značiti više nego čokolada i buket ruža kupljeni na Dan zaljubljenih. Život čine upravo male stvari, a najveću vrijednost imaju one koje su zapravo besplatne.
Svaki dan je Valentinovo ako nekog voliš, a euforija koja nastane prije i za vrijeme Valentinova potpuno je druga priča koja nema veze s onim što osjećaš, već samo s tvojim novčanikom.