Skip to content
Marul

Marul

digitalni časopis IV. gimnazije "Marko Marulić" Split

  • Naslovnica
  • Marulijada
    • Marulove novosti
      • Marulijada
    • Marulovi crnjaci
    • Maruloskop
    • Marul tours
      • Maturalna putovanja
      • Studijska putovanja
    • IV. poluvrijeme
    • Marulovo pero
    • Od učionice do zvijezda
    • Jezični savjetnik
  • Izvannastavne
    • Novinarska grupa
    • Građanski odgoj i obrazovanje
    • Mladi knjižničari
    • Volonterski kutak
    • Školski zbor
    • Debatni klub
    • Ekoškola
  • O nama
  • ASOC
    • MarulSTEMci
  • Toggle search form

Valentinovo i potrošnja

Posted on 8 veljače, 202128 veljače, 2021 By Katarina

Piše: Maja Šuta

Veljača je obilježena jednim od onih datuma na koje jednostavno ne možete zaboraviti, čak i ako se jako trudite. Dan ljubavi, poznatiji kao Valentinovo slavi se četrnaestog dana najkraćeg mjeseca u godini. Svi smo odrasli, to jest rastemo sa saznanjem o tome što taj dan simbolizira i kako se slavi. Valentinovo je postalo dan za iskazivanje emocija, dan kada ljubav preplavi sve društvene mreže, kafiće i restorane. Međutim, nije uvijek bilo tako. Veliku popularnost u Hrvatskoj Valentinovo duguje filmovima i reklamama. Malo po malo uvuklo se u naše društvo i postalo je jedan od važnijih dana u godini. U posljednje vrijeme pojavila se skupina ljudi koja smatra kako je Valentinovo samo amerikaniziran i iskomercijaliziran dan te da se smisao istog u potpunosti izgubio. Ova skupina ljudi redovito na taj dan objavljuje tzv. antivalentinovske statuse te ističu kako je single život nešto najbolje što vam život može pokloniti. Možemo reći da su oni druga krajnost te da čovjeku ljubav potrebna, ali ne ako ju samo dobije jedan dan u godini.

Foto: Pixabay

Valentinovo je kao koncept iz godine u godinu prerastao u sve veći marketinški trik. Najviše mu se vesele cvjećari, zlatari, slastičari, vlasnici restorana, a ne pati ni filmska industrija koja svaku godinu izbaci romantičnu komediju koju „morate pogledati“. U posljednjih mjesec dana bombonijere, plišani medvjedići i čokolade u obliku srca vrište iz izloga trgovina koji su puni natpisa „2 za 1“ te „jedan za njega, a jedan za nju“. Kao što je slučaj i s mnogim drugim blagdanima, Valentinovo je postalo previše komercijalno obojeno te se negdje usput, u bespoštednoj borbi za zaradom, izgubio njegov pravi inicijalni smisao.

Ideja kako bismo se svi s vremena na vrijeme trebali zaustaviti, poslove i obaveze staviti u drugi plan i posvetiti se u potpunosti svojim najmilijima, nije uopće loša ni pogrešna. Međutim, Valentinovo se udaljilo od primarnog cilja, točnije od želje da ljudi razvijaju bliskost. Postalo je dan koji se mjeri veličinom poklona koji smo dobili, večerom koju smo pojeli i slično. Je li to ispravno? Normalno da nije.

Foto: Pixabay

Pokloni nisu ti koji nam ukazuju na nečije osjećaje, već su samo proizvod manipulacije iza koje se krije konzumeristički nagon za unovčavanjem tuđih emocija. Teško se oduprijeti manipulaciji jer nas „bombardiraju“ sa svih strana. U tom razdoblju srca „napadaju“ na televiziji, društvenim mrežama, reklamama uz cestu i u raznim katalozima, a nas tako pogrešno usmjeravaju i blagdan ljubavi pretvaraju u blagdan potrošnje.

Valentinovo se obilježava kao „dan ljubavi“, no to ne znači da se ta ljubav treba slaviti samo na taj dan i pogotovo ne poklonima. Ljepotu ljubavi možemo pronaći i u drugim danima od kojih bi se posebno trebao istaknuti Majčin dan. Pa postoji li veća ljubav od majčine?! Ljubav bi se trebala pokazivati i slaviti svakog dana. Dovoljan je mali znak pažnje, poljubac u čelo, zagrljaj, kuhanje prve jutarnje kave… Sitnice, koje vas svakog dana podsjećaju zašto volite nekog, uvijek će značiti više nego čokolada i buket ruža kupljeni na Dan zaljubljenih. Život čine upravo male stvari, a najveću vrijednost imaju one koje su zapravo besplatne.

Svaki dan je Valentinovo ako nekog voliš, a euforija koja nastane prije i za vrijeme Valentinova potpuno je druga priča koja nema veze s onim što osjećaš, već samo s tvojim novčanikom.

Život izvan škole Tags:antivalentinovo, potrošnja, romantika, valentinovo

Navigacija objava

Previous Post: Pedagoginja – novo lice naše škole
Next Post: Tko je bio sveti Valentin?

More Related Articles

Pogledali smo novi film J.Lo Život izvan škole
Najteže stvari o odrastanju koje morate sami naučiti Život izvan škole
12 minuta koje mogu spasiti život Iz života škole
Blagdanski fenomeni koji čine Božić Život izvan škole
100 godina božićne čarolije Život izvan škole
Božić u Splitu nekoć Život izvan škole

Pretraživanje

Enciklopedija, brale

Galerija

IMG_3820 WhatsApp-Image-2021-12-08-at-09.19.45-1 0fafc373-5dbb-4c49-8e7f-d2ddacd751a8 5901ded5-95fd-462a-9b77-8e964f2f8a95 84bdd49f-ab01-4bc5-a55c-492e6a995475 XXQI4554 IMG_5927 KGBM4645 IMG_3351 IMG_3299 WhatsApp-Image-2021-12-08-at-09.19.44 IMG_3754 IMG_3766 IMG_3760 IMG_3757 IMG_3765 IMG_3827 4b3f0bcb-1ee3-4808-89fb-d158e1a1379f IMG_3828 WhatsApp-Image-2021-10-02-at-22.40.47-1 621b6bd8-15c6-481e-8fe8-c7313b24861f 9ae32aaf-70e4-4d67-addc-65961fbf228f 247648336_3016636011939694_5454214204991219854_n 247623200_3016636621939633_6498086322067695293_n IMG_7387 WhatsApp-Image-2021-10-02-at-22.40.46-1 WhatsApp-Image-2021-10-02-at-22.40.45 WhatsApp-Image-2021-10-02-at-22.40.47-2 IMG_8832 247616588_3016637625272866_167581396189615850_n WhatsApp-Image-2021-10-02-at-22.40.47 WhatsApp-Image-2021-12-08-at-09.19.46-1 WhatsApp-Image-2021-12-08-at-09.19.45 WhatsApp-Image-2021-12-08-at-09.19.46 WhatsApp-Image-2021-12-08-at-09.19.47-1 WhatsApp-Image-2021-12-08-at-09.19.47 WhatsApp-Image-2021-12-08-at-09.19.43 WhatsApp-Image-2021-12-08-at-09.19.44-1

Nove objave

  • Putovanje u središte Zemlje
  • Dan pčela: Podsjetnik na važnost malih čuvara prirode
  • Treći svibnja 2025.
  • Naša snaga, naš planet – poruka odgovornosti i nade
  • Marulićevci trčali srcem na RFTC
  • KVIZ – Koji si profesor iz Marulića?
  • Što zapravo obilježavamo na Dan Europe?

Arhiva

Stranica škole

IMPRESSUM

Marul – digitalni časopis IV. gimnazije „Marko Marulić“ Split

Pokrenut: 30. travnja 2019. g.
Nakladnik: IV. gimnazija „Marko Marulić“ Split
Zagrebačka 2, 21 000 Split
e-mail: casopismarul@gmail.com

Učestalost izlaženja časopisa: povremeno

ISSN 2757-4075

Odgovorni urednici:

Karolina Viđak, knjižničarka i Katarina Žanetić, prof.

Mentorice novinarske skupine:

Karolina Viđak, knjižničarka i Katarina Žanetić, prof.

Grafički urednik: Roko Vuković

Tehnička podrška: Roko Vuković

UREDNIŠTVO

Glavni urednik: Mia Gijevski

Izvršni urednik: Matej Maroš

Novinari: Batarelo Magdalena, Brekalo Marijeta, Buble Pina, Bulić Lana, Butir Knežević Viktoria, Bužančić Duje, Crnjac Sara, Drlje Gabrijela, Dugeč Petra, Đonlić Nora, Erceg Hana, Gijevski Mia, Kalac Lana, Kapitanović Lana, Mamić Marko, Mandarić Luka, Maroš Matej, Mijić Lara, Milanović Nina, Milanović Litre Lana, Murat Ela, Mustapić Rafael, Novaković Ema, Perić Paula, Radman Josipa, Samardžić Antonio, Sumić Iris, Škopljanac Morana, Udovičić Branimir, Ugrina Lana, Veselinović Petra, Vrkić Anđela, Vučak Ena, Vujević Klara, Vujnovac Marijeta, Vuković Roko, Živaljić Ana

Ilustratori: Drlje Gabrijela i Grubišić Lovre

Fotografi: Dugeč Petra, Đonlić Nora, Maroš Matej, Perić Paula i Radman Josipa

Suradnici: Marijana Munitić, prof.

Copyright © 2025 Marul.