Skip to content
Marul

Marul

digitalni časopis IV. gimnazije "Marko Marulić" Split

  • Naslovnica
  • Marulijada
    • Marulove novosti
      • Marulijada
    • Marulovi crnjaci
    • Maruloskop
    • Marul tours
      • Maturalna putovanja
      • Studijska putovanja
    • IV. poluvrijeme
    • Marulovo pero
    • Od učionice do zvijezda
    • Jezični savjetnik
  • Izvannastavne
    • Novinarska grupa
    • Građanski odgoj i obrazovanje
    • Mladi knjižničari
    • Volonterski kutak
    • Školski zbor
    • Debatni klub
    • Ekoškola
  • O nama
  • ASOC
    • MarulSTEMci
  • Toggle search form

Predstavljačka strategija

Posted on 2 srpnja, 202127 listopada, 2021 By Toma

Odabrali smo projekt „Moderne kompetencije za modernu gimnaziju“, koji se provodio i realizirao
u IV. gimnaziji „Marko Marulić“ Split, zato što smatramo da isti uvelike utječe na kvalitetu
obrazovanja učenika spomenute gimnazije. Ovim projektom formirani su novi fakultativni
predmeti koji pokrivaju različita STEM područja i tako obuhvaćaju široki spektar učeničkih
interesa. Novonastali su predmeti Mikroelektronika u fizici, Zvuk i biofizika slušanja,
Eksperimentarij, Nutricionizam i Mediteranska prehrana te se svake godine realizira nastava iz
minimalno dva fakultativna predmeta. Istraživanjem smo došli do saznanja da učenike najviše
zanimaju fakultativni predmeti Mikroelektornika u fizici te Nutricionizam i Mediteranska prehrana.
Projektom su unaprijeđeni kadrovski i materijalni kapaciteti škole te je ostvaren učinkovit i održiv
razvoj učeničkih kompetencija. Na temelju naših istraživanja, razgovora i intervjua s nastavnicima
i učenicima, koji su sudjelovali u projektu, shvatili smo da je potrebno dodatno popularizirati
novonastale fakultativne predmete koji će zasigurno s vremenom postati jedna od
prepoznatljivosti IV. gimnazije. Naš je cilj u konačnici približiti pojam fakultativne nastave i
fakultativnih predmeta učenicima i tako povećati interes učenika za istim.


Naš se ASOC projekt sastojao od četiri faze. Nakon odabira projekta „Moderne kompetencije za
modernu gimnaziju“, učenici su u prvoj fazi odabrali ime MarulSTEMci i dizajnirali logo koji
prepoznatljivo povezuje logo odabranog projekta i ASOC istraživanje. Zatim su osmislili slogan
„Škola za STEM i STEM za školu.“ kojim je istaknuta važnost STEM područja u obrazovanju, a
unaprjeđenjem istog se bavio i odabrani projekt. Također su učenici međusobno odabrali i uloge
u praćenju projekta. Nakon toga napravljen je plan istraživanja i prikupljanja podataka. Učenici su
pregledali mrežnu stranicu odabranog projekta te su se odlučili usmjeriti na prikupljanje i analizu
dostupnih informacija i dokumenata o načinu korištenja javnog novca, to jest istražiti kako se
upravljalo projektnim novcem, jesu li se poštivali zadani rokovi za sastavljanje kurikuluma i
provedbu u nastavi, kako je protekla suradnja s partnerima i komunikacija s učenicima te kakve
dugoročne posljedice ima provedba nastave na učenike koji je pohađaju.


U drugoj su fazi učenici proveli anketu na slučajnom primjerku od 100 učenika prvih razreda kako
bi ispitali interes učenika za STEM područje i saznali koliko su informirani o postojanju
novonastalih fakultativnih predmeta. Rezultati ankete potvrdili su mišljenje kako je potrebno
dodatno potaknuti interes učenika za STEM područje i napraviti promociju novih sadržaja
izradom dodatnih promotivnih materijala te suradnjom učenika, koji su pohađali fakultativne
predmete, razrednika prvih razreda i profesora koji izvode fakultativnu nastavu privući nove
polaznike. U trećoj fazi MarulSTEMci su proveli intervjue uživo, ali su zbog situacije uzrokovane
pandemijom COVID-19 zajedničke sastanke i konzultacije nerijetko održavali preko platforme
Zoom i Skype-a. Razgovore su obavili s učenicima koji pohađaju fakultativnu nastavu kako bi čuli
njihovo mišljenje o provedbi, zatim s nastavnicom Gorjanom Karaman, koja je bila koordinatorica
projektnog tima te je sudjelovala u provedbi projekta i danas drži fakultativnu nastavu iz predmeta
Mikroelektronika u fizici, te s nastavnicom Višnjom Banić, koja je također sudjelovala u provedbi
projekta te danas drži fakultativnu nastavu iz predmeta Nutricionizam i Mediteranska prehrana.
Također je obavljen razgovor i s Ivicom Zelićem koji je bio voditelj projekta, a sada je ravnatelj
Centra izvrsnosti Splitsko-dalmatinske županije. Zahvaljujući obavljenim razgovorima
MarulSTEMci su saznali dodatne informacije do kojih nisu mogli doći iščitavajući dostupnu
dokumentaciju. U intervjuima su ukazali i probleme na koje su nailazili u provedbi projekta kao i
na ono što bi se trebalo i danas popraviti i unaprijediti. U četvrtoj i završnoj fazi projekta napravili
smo kratki strip koji predstavlja rezultate našeg istraživanja.

S obzirom da je projekt završen, planiramo pratiti interes učenika za fakultativnom nastavom
predmeta iz STEM područja kako bismo dobili uvid u dugoročne koristi provedenog projekta te
potrebe za novim projektima kojima bi se razvili novi fakultativni predmeti u našoj gimnaziji.

ASOC, MarulSTEMci Tags:ASOC, IV. gimnazija "Marko Marulić" Split, Marul, MarulSTEMci, projekt

Navigacija objava

Previous Post: Samorefleksija: Škola za STEM i STEM za školu
Next Post: Ljeto nam se vratilo

More Related Articles

Planiranje istraživanja i prikupljanje podataka ASOC
Provedba fakultativnih kurikuluma u IV. gimnaziji „Marko Marulić“ ASOC
STEM u Maruliću ASOC
Škola za STEM i STEM za školu ASOC
Samorefleksija: Škola za STEM i STEM za školu ASOC
Mat liga 2021/2022. MarulSTEMci

Pretraživanje

Enciklopedija, brale

Galerija

IMG_3820 WhatsApp-Image-2021-12-08-at-09.19.45-1 0fafc373-5dbb-4c49-8e7f-d2ddacd751a8 5901ded5-95fd-462a-9b77-8e964f2f8a95 84bdd49f-ab01-4bc5-a55c-492e6a995475 XXQI4554 IMG_5927 KGBM4645 IMG_3351 IMG_3299 WhatsApp-Image-2021-12-08-at-09.19.44 IMG_3754 IMG_3766 IMG_3760 IMG_3757 IMG_3765 IMG_3827 4b3f0bcb-1ee3-4808-89fb-d158e1a1379f IMG_3828 WhatsApp-Image-2021-10-02-at-22.40.47-1 621b6bd8-15c6-481e-8fe8-c7313b24861f 9ae32aaf-70e4-4d67-addc-65961fbf228f 247648336_3016636011939694_5454214204991219854_n 247623200_3016636621939633_6498086322067695293_n IMG_7387 WhatsApp-Image-2021-10-02-at-22.40.46-1 WhatsApp-Image-2021-10-02-at-22.40.45 WhatsApp-Image-2021-10-02-at-22.40.47-2 IMG_8832 247616588_3016637625272866_167581396189615850_n WhatsApp-Image-2021-10-02-at-22.40.47 WhatsApp-Image-2021-12-08-at-09.19.46-1 WhatsApp-Image-2021-12-08-at-09.19.45 WhatsApp-Image-2021-12-08-at-09.19.46 WhatsApp-Image-2021-12-08-at-09.19.47-1 WhatsApp-Image-2021-12-08-at-09.19.47 WhatsApp-Image-2021-12-08-at-09.19.43 WhatsApp-Image-2021-12-08-at-09.19.44-1

Nove objave

  • Putovanje u središte Zemlje
  • Dan pčela: Podsjetnik na važnost malih čuvara prirode
  • Treći svibnja 2025.
  • Naša snaga, naš planet – poruka odgovornosti i nade
  • Marulićevci trčali srcem na RFTC
  • KVIZ – Koji si profesor iz Marulića?
  • Što zapravo obilježavamo na Dan Europe?

Arhiva

Stranica škole

IMPRESSUM

Marul – digitalni časopis IV. gimnazije „Marko Marulić“ Split

Pokrenut: 30. travnja 2019. g.
Nakladnik: IV. gimnazija „Marko Marulić“ Split
Zagrebačka 2, 21 000 Split
e-mail: casopismarul@gmail.com

Učestalost izlaženja časopisa: povremeno

ISSN 2757-4075

Odgovorni urednici:

Karolina Viđak, knjižničarka i Katarina Žanetić, prof.

Mentorice novinarske skupine:

Karolina Viđak, knjižničarka i Katarina Žanetić, prof.

Grafički urednik: Roko Vuković

Tehnička podrška: Roko Vuković

UREDNIŠTVO

Glavni urednik: Mia Gijevski

Izvršni urednik: Matej Maroš

Novinari: Batarelo Magdalena, Brekalo Marijeta, Buble Pina, Bulić Lana, Butir Knežević Viktoria, Bužančić Duje, Crnjac Sara, Drlje Gabrijela, Dugeč Petra, Đonlić Nora, Erceg Hana, Gijevski Mia, Kalac Lana, Kapitanović Lana, Mamić Marko, Mandarić Luka, Maroš Matej, Mijić Lara, Milanović Nina, Milanović Litre Lana, Murat Ela, Mustapić Rafael, Novaković Ema, Perić Paula, Radman Josipa, Samardžić Antonio, Sumić Iris, Škopljanac Morana, Udovičić Branimir, Ugrina Lana, Veselinović Petra, Vrkić Anđela, Vučak Ena, Vujević Klara, Vujnovac Marijeta, Vuković Roko, Živaljić Ana

Ilustratori: Drlje Gabrijela i Grubišić Lovre

Fotografi: Dugeč Petra, Đonlić Nora, Maroš Matej, Perić Paula i Radman Josipa

Suradnici: Marijana Munitić, prof.

Copyright © 2025 Marul.