Ovog smo četvrtka u programu Škole ambasadora Europskog parlamenta sudjelovali u u on-line razgovoru na temu uloge influencera za vrijeme, ali i nakon pandemije, odnosno koliko ovakav način komunikacije i rada može pozitivno ili negativno utjecati na javnost i specifične društvene skupine. U razgovoru su sudjelovali: Nika Pavičić, influencerica JoomBoos platforme; Dominik Breber, urednik JoomBoos platforme; Marina Čulić Fischer, direktorica agencije Dialog komunikacije; Marko Matijević, urednik portala Srednja.hr.
Naši su učenici imali priliku saznati zanimljivosti o fenomenu influencera i njihovom utjecaju prije svega na populaciju mladih te funkcioniranju influencera u vrijeme pandemije.
Razgovarali smo o komunikaciji u digitalnom prostoru za vrijeme i nakon korone te važnosti utjecaja influencera u promociji brendova i općenito o utjecajnosti inflencerske scene u Hrvatskoj.
Influensanje je korisno i dobro iz perspektive odnosa s javnošću i korištenja influencera kao marketinških alata. Uloga influencera u marketinškoj industriji i komunikacijama sve je veća.
Mnogi brendovi upravo kroz komercijalne suradnje s influencerima dopiru do svoje publike. Influenceri su postali značajan kanal jer ih sve više mladih prati i ulazi u njihov svijet svakodnevno koristeći i prateći društvene mreže.
Mnoge su javne osobe svoja znanja i iskustava prebacili u marketing i na digitalnim platformama postali influenceri bez podrške neke konkretne medijske kuće.
Budućnost influence marketinga izgleda vrlo optimistično i prema nekim procjenama 2025. godine njezina vrijednost bi trebala biti oko 23,52 milijarde dolara u svijetu.
Danas je suradnja influencera s institucijama izuzetno važna jer institucije na taj način približavaju svoj rad građanima, a prije svega mladima koji koriste nove digitalne načine komunikacije. Mnoge institucije, u situaciji kada žele doprijeti do mladih ljudi, angažiraju influencere kako bi se približili svojoj publici na primjeren način. Međutim, po pitanju promicanja u javnom sektoru ipak treba vrlo pažljivo birati i prilagođavati poruke onome što zapravo želimo reći.
Nažalost, ne prepoznajemo u javnom prostoru značajniji broj influencera koji se bave područjem obrazovanja te promoviraju znanje i obrazovanje na razne načine.
Mladi su influenceri podijelili s nama svoja pozitivna i negativna iskustva svog djelovanja te kakav je osjećaj utjecati na veliki broj ljudi. Sve više mladih žele biti influenceri, ali trebaju znati da je i to ozbiljan posao kojeg se mora raditi profesionalno i odgovorno.
Nažalost influensanje kroz prezentiranje i informiranje često uljepšava stvarnost te je nužno osvijestiti važnost medijske pismenosti i kritičkog mišljenja kako bismo donijeli odgovornu odluku koga ćemo i u kojoj mjeri pratiti.
IZBORNA PiG