U IV. gimnaziji provedena je anketa o zadovoljstvu ili nezadovoljstvu društvenim događanjima u sredini u kojoj se kreću i žive. Kako su se marulićevci izjasnili, pročitajte u nastavku gdje vam predstavljamo rezultate, analizu i mišljenja na osnovu provedene ankete.
Sami naziv ankete
Za početak samokritički ćemo se očitovati sami o sebi i nazivu Ankete u kojem smo upotrijebili termin društvena zbivanja u našoj sredini, koji možda nije najsretniji i najprecizniji. Društvena zbivanja mogu biti i demonstracije, štrajkovi, događanja na folklornoj osnovi, moguće na nacionalnoj osnovi pa čak i na fašističkoj kao i na komunističkoj te mnoštvo drugih pozitivnih i negativnih osnova. Naziv provedene Ankete u naslovu trebalo je zamijeniti pojmom društvene aktivnosti ili društveni sadržaji koje i navodimo u provedbi iste.
Statistika ispitanika

Statističkom obradom utvrdili smo da je anketu popunilo samo 98 osoba koje nam ipak daju za pravo da se analitički i kritički osvrnemo o anketnom istraživanju. Anketu su ispunjavali učenici IV. gimnazije koja ukupno broji oko 590 učenika.
Ženske polaznice gimnazije pokazale su veći interes za rješavanje Ankete što potvrđuje i postotak 68%, dok su muški polaznici manjina od 32%. Važno je naglasiti da se određeni broj anketiranih ne identificira kao pripadnik muškog ili ženskog spola, već kao osobe drugog rodnog identiteta što nazivamo rodnom disforijom koja je u dobu generacije Z sve učestalija pojava.
Zadovoljstvo ispitanika društvenim aktivnostima
Anketa je pokazala kako je 70% ispitanika zadovoljno društvenim aktivnostima u gradu Splitu iako je na temelju odgovora na ostala pitanja iskazano zadovoljstvo pod velikim upitnikom, a isto ćemo u nastavku pokušati jasno definicijama analizirati. Napomenuli bismo da su muški polaznici gimnazija bili kritičniji te su jasnije percipirali ili shvatili bit ankete te jasnije, konkretnije i zanimljivije argumentirali svoje odgovore.
Škole i sadržaji koji se nude
S oprezom argumentiramo zaključak da škola organizira minimalan broj sadržaja – novinarska grupa, razni oblici volontiranja i Mlade knjižničare. Upravo iz toga proizlazi činjenica da se nitko od anketiranih ne vidi u dodatnim aktivnostima u krugu škole, nego ih većina pronalazi u krugu ulice i kvarta ili u centru grada Splita, a samo pojedinci kod kuće.
Dodatni pokazatelj navedenog jest činjenica da je ukupno 3% učenika zadovoljno sa sadržajima koje nudi školska ustanova. Velika većina pokazuje interes za anketom ponuđene sadržaje, u većini slučajeva za foto i kviz grupu, a već navedeni muški učenici su naveli, između ostalog i očekivano, dodatne sportske aktivnosti koje nisu bile ponuđene u anketnom pitanju. Interesantni su zabilježeni prijedlozi književni i debatni klub dok je većina pokazala najveću zainteresiranost za fotografski klub.
Kazališta i muzeji nisu privlačni mladima

Poražavajući rezultat ankete jest da ponuđena kulturna događanja kao što su kazalište/teatar i muzeji interesira neznatan broj učenika koji je gotovo nemoguće izraziti u postotcima. Razumljivo je da kino nije čest odgovor zbog mogućnosti gledanja filmova kod kuće u čemu ide u prilog nevjerojatna činjenica da se kod kuće prakticiraju društvene aktivnosti. Jako mali broj ispitanika je naveo koncert kao društveni sadržaj koji voli prakticirati. Iako je to dobrodošla aktivnost, isto je kronična boljka grada Splita zbog zanemarivo malog broja pogodnih mjesta za održavanje koncerata.
Turizam narušava kvalitetu života mladih
Iako većina ispitanika navodi da je turizam doprinio razvoju društvenih sadržaja, mišljenja smo da je neplansko razvijanje turizma u gradu Splitu doprinijelo gubitku identiteta Splićana, pogotovo u gradskoj jezgri ili popularnom Getu. Najizraženije se očitovalo u iseljavanju domicilnog pučanstva, popularnih Getana te gubitku interesa ostalih građana za odlaskom u Dioklecijanovu palaču. Preplavljena je apartmanima, trgovinama jeftinog alkohola i ugostiteljskim sadržajima neprilagođenim našem mediteranskom stilu života, ali je ponuda buritosa, tacosa, trgovina patkica za kupanje i sličnih nama nebitnih sadržaja. Žao nam je da je, osim dva mjeseca turističke špice, grad Split postao grad duhova gdje je većina tih sadržaja izvan sezone zatvorena.
Dom mladih kao nepoznanica među mladima

Kao jedan od pokazatelja lošeg upravljanja društvenim sadržajima i aktivnostima u Anketi je naveden Dom mladih. Velika većina anketiranih uopće nije upoznata s postojanjem te ustanove koja je trn u oku generacijama koje su već posijedile i izgubile kosu, a taj isti Dom mladih već desetljećima nije priveden svojoj svrsi. Ako su u Domu mladih sadržaji, kao klub Kocka upitne kvalitete, hvalevrijedna manifestacija Pričigin i pokoja plesna priredba maksimum je koji se nudi mladima. Jadni mi mladi!
Demokracija nas uči da dignemo glas u ime svih nas, da nas se čuje na sav glas. Zato zahtijevajmo više sadržaja i događanja jer sustav treba služiti nas.