Pišu: Ana Krajina i Ivana Kaćunić
Prošle godine u ovo vrijeme maturanti iz generacije 2019./2020. pripremali su se za svoju maturalnu večer, organizirali prodaju kolača i planirali svoje odjevne kombinacije. Nitko nije mogao ni zamisliti što nas čeka samo nekoliko mjeseci kasnije, kada je „kineski gripa“ postala svjetski problem i promijenila naše živote iz korijena.
Dok je prošlogodišnje maturante najviše mučila državna matura, razna ograničenja prilikom pripremanja te neizvjesnost oko samog održavanja iste, ovogodišnjim se maturantima problem proširio i na održavanje maturalne večeri te ekskurziju. Uz sav stres oko mature, malo opuštanja u Španjolskoj ili Grčkoj i zajednička večera s kolegama i profesorima nešto je što bi svima barem nakratko skinulo brige s uma.
Sa svim navedenim na kocki, ova generacija ipak je uspjela nadmašiti peh prošlogodišnje. Međutim, nije sve još tako crno. Novi val optimizma preplavio je školu objavom da će se maturalna večer najvjerojatnije samo odgoditi za kasno proljeće, a ne otkazati te da će se održati i tradicionalna prodaja kolača.
Osim otežane organizacije svih većih događaja, kao što su ekskurzija i maturalna večer, pridržavanje epidemioloških mjera onemogućuje nam redovito odvijanje izbornih nastava koje već duži niz godina, zahvaljujući dobroj volji naših profesora, koristimo kao pripreme za državnu maturu. Normalno se ne mogu odvijati ni one izborne nastave, poput Politike i gospodarstva, koje uključuju razne državne smotre, suradnju s brojnim školama, kako u Hrvatskoj tako i u svijetu, te realizaciju europskih projekata. Profesori se trude to nadoknaditi on-line nastavom, no Zoom sastanci u suprotnoj smjeni teško se uklapaju i u ovako pretrpani raspored prosječnog maturanta.
Mnogi se također pitaju može li, uz sav trud koji profesori ulažu, on-line nastava biti jednako kvalitetna kao ona redovna te mogu li nas takve pripreme dovoljno dobro pripremiti za polaganje Državne mature. Nažalost, na ta pitanja odgovor ćemo saznati tek prilikom objave rezultata mature.
Također naizgled normalno funkcioniranje obrazovnog sustava nerijetko ometaju naizmjenični odlasci čitavih razreda u samoizolaciju. Tih desetak dana onoga što nam se prvotno može činiti kao odmor, učenike često izbaci iz ustaljenog ritma te im je potreban određeni period prilagodbe po povratku u školu.
Uzmemo li u obzir događaje u drugim školama i fakultetima diljem države i svijeta, možemo biti zadovoljni našom trenutnom situacijom. U drugim državama škole su zatvorene, a mi još uvijek nekako funkcioniramo i pohađamo redovnu nastavu. Možemo se samo nadati da se više nećemo dugoročno vraćati na virtualnu nastavu te da će se situacija s koronavirusom pomalo smirivati i vratiti naše živote u normalu.