Ana Ban bivša je učenica naše škole koja je uspjela teško dostižno: unijeti novost o našem gradu razvijajući svoj start up kao community manager u IRI centar d.o.o. Uz pomoć suradnika osmislila je aplikaciju uz koju se kroz legende i mitove može iskusiti grad i krenuti u zanimljive potrage.
Možete li nam malo pobliže objasniti o čemu se radi?
Oblikujemo jedinstvenu aplikaciju koja će gostima našeg grada omogućiti da ga iskuse kroz priču koju i sami sijelom oblikuju kroz jedinstven žanr – digitalni narativ. Aplikacija se zove „Adriatic Quest” i namijenjena je pružanju jedinstvenog autentičnog doživljaja destinacije. To je interaktivna igra koja se temelji na digitalnom narativu. Omogućuje spoj zabave i putovanja. Nudi različite likove i lokacije preko kojih se upoznajete sa specifičnostima jadranskih lokacija. Uz pomoć nje možete se zabaviti, naučiti nešto novo o lokalnoj kulturi i znamenitostima, ili dobiti simpatičnog suputnika u svom obilasku Jadrana. Adiratic Quest priča drukčiju priču o Jadranu. Onu koja se ne nalazi u knjigama. Pokazuje posebna mjesta. Predstavlja posebne ljude i pri tome zabavlja. U toj priči, korisnik ima jako važnu ulogu i sudjeluje svim osjetilima, a sve što treba je izabrati mjesto, lik i krenuti u avanturu. Ukratko, to je digitalni turistički vodič koji omogućuje jedinstven doživljaj destinacije.
Kako ćete izraditi i podijeliti aplikaciju?
U pregovorima s mnogim turističkim zajednicama i cilj nam je za ovu sezonu pripremiti jednostavniju verziju aplikacije koja bi se temeljila samo na priči s mogućnošću raznih scenarija, a koju bismo prezentirali isključivo suradnjom s turističkim zajednicama. No u planu su nam i premium ture koje će biti u stilu potrage, otuda quest u nazivu jer će se kroz njih moći konzumirati hrana, piće, osvojiti ulaznice i slično ako riješiš neki izazov na putu. Iskustvo putovanja kroz priču povezat će se s putovanjem kroz destinaciju, a jednako će tako biti moguće putovati od destinacije do destinacije, tipa island hopping, a sve kroz priče s istim likom.
Koji je cilj aplikacije?
Cilj je da korisnik upozna što autentičnije lokalne ljude pa je zato Dalmatinska zagora posebno zanimljiva, što će biti od posebne koristi malim lokalnim proizvođačima.
Kakvo ste iskustvo imali prije ovoga?
Nakon Marulića otišla sam na studij u Zagreb gdje sam posljednjih 11 godina radila na pozicijama TV scenarista različitih formata. Radila sam u Americi, Zagrebu, Norveškoj, a na TV sam bila prezadovoljna svojim poslom, sve dok pandemija cijelu kreativnu industriju nije stavila na čekanje. Nisam imala izbora nego vratiti se kući i sada, nakon godinu i pol dana, znam da sam donijela dobru odluku. Vjerujte, ne postoji bolje mjesto za život i rad od Splita i Dalmacije općenito. Možda Splićani toga još nisu svjesni, ali u našem se gradu rađaju velike ideje, cvjeta IT scena, poduzetništvo i digitalno nomadstvo koje bi nas moglo pretvoriti u novi Silicon, tj. Split Valley.
Što se mene tiče, samo je ime predodredilo što ću biti kad odrastem, zar ne? Teško je zvati se Ban Ana, a ne biti copywriter! Tu poziciju trenutno radim na Radio Dalmaciji i uživam u svom poslu u uredu s najljepšim pogledom na svijetu! Po struci sam magistrica povijesti i magistrica komunikologije, s dugogodišnjim iskustvom televizijskog pisca svih vrsta formata i sadržaja! Iza sebe imam brojne televizijske projekte, od sapunica, dokumentarnih emisija, reklama, glazbenih spotova, showova, pisanja voditeljskih skriptova i sl. Moja je poslovna filozofija “ne boj se posla” i to je najbolji savjet koji mogu nekome dati! Za pisanje je potreban talent, ali i puno pisanja, pisanja i samo pisanja! Pisci i općenito kreativci, inspiraciju pronalaze u svemu što ih okružuje, pa tako i ja. Puno slušam ljude, promatram, čitam! Ne kaže se zaludu: stari kaput, nova knjiga! Znatiželja me uvijek gura naprijed, a najveća su mi inspiracija svakodnevni „mali“ ljudi i lokalne priče!
Kako ste došli do ideje za aplikaciju?
Znate šo je s idejama, dođu kada se najmanje nadaš. Moja se pojavila na plaži, u Ražnju, mjestu koje je moj drugi dom i moja vječna inspiracija. Promatrala sam te simpatično blesave turiste koji izgubljeno lutaju mjestom, stalno zapitkuju neke informacije, naivno posežu za čašicama domaće rakije pa tek poslije snose posljedice i koji, kad im nakon nekoliko dana dosade sunce i more, žele nešto više. Žele čuti lokalne priče. Žele biti dio njih! Dogodio se eureka trenutak! Na svijetu ne postoji moćnija stvar od dobre priče, a zašto im mi ne prodajemo svoje! Pa nigdje na svijetu ne postoji zemlja kao što je Hrvatska i možemo im itekako toliko toga ponuditi! I eto, umjesto da su me inspirirali za nekakav sitcom scenarij, pojavila se ideja o aplikaciji i tek sam onda bila u problemu. Nisam znala što ću s njom! Piscu je najveća agonija znati da ima dobru priču koja je neispričana, a ja sam imala takav osjećaj što se Adriatic Questa tiče. Znate ono, kada se usred noći probudite da nešto napišete, onda je suđeno da ta priča nađe put do publike! Tako je i bilo! Jedan je poziv promijenio sve! Nazvala me kolegica s fakulteta koja je čula sa sam se vratila u Split i pozvala me da se prijavim na radionicu 3ANGLE akceleratora za kulturne i kreativne industrije koji je upravo i otvorio IRI centar u Kaštel Novom s ciljem okupljanja kreativaca koji će pomoći razvoju turizma. Tamo smo na višemjesečnoj radionici učili kako raditi nove formate za digitalno tržište. Nakon što se moja ideja iskristalizirala, uputili su me na pravo mjesto – treću po redu StartIT IT startup akademiju. Sve je ostalo povijest i, nadam se, jako dobra poslovna budućnost!
Koji Vam je plan za tu budućnost?
StartIT IT startup akademija bila je samo prvo poglavlje priče koja se tek ispisuje, a znamo da konac djelo krasi. Čeka nas punio posla, ali ga se ne bojimo. Osim stečenog znanja dobila sam i stalnu podršku u vidu mogućnosti korištenja materijalnih resursa ICT Županije i ljudi iz struke kojima se uvijek mogu obratiti za savjet. Nakon StartIT Demo Daya, prvog javnog pitcha i nagrade, pronašla sam tim za tehničku podršku, prve klijente i ono što me najviše raduje, pisce i kreativce koji su me sami kontaktirali i izrazili želju za razvojem ove aplikacije. Osvojenih 5000 kn prva je zarada Adriatic Questa kojoj se nadamo u budućnosti dodati još više nula. Ali vjerujte, nema veće nagrade od novostečenih prijateljstava i proširenih poslovnih vidika. Sljedeći veliki korak na kojeg se pripremamo je prijava na GrowIT program poticanja IT poduzetništva na području Splitsko-dalmatinske županije. Sretno nam svima!