Dana 26. veljače 2020. godine sudjelovali smo, zajedno s članovima Udruge OIP Posejdon, na zanimljivom panelu na temu Kako kvalitetnim obrazovanjem doprinosimo održivosti. Kroz razgovor su nas vodili mentor i trener OIP Posejdon Igor Spetič Speja i naša mentorica profesorica Natalija Palčić.
Uvod u temu započet je mentimeterom i odgovaranjem na pitanja što za nas znači kvalitetno obrazovanje, održivi razvoj i neformalna edukacija.
Odgovori su nas poveli prema razgovoru o tome što mislimo o obrazovanju općenito i daje li nam ono što nam zaista treba te priprema li za tržište rada i razvija li nam kritičko mišljenje.
Bilo je zanimljivo čuti mlade predstavnike Posejdona, studente, koji uz redovno obrazovanje imaju i dugogodišnje iskustvo neformalne edukacije. Većina nas se složila s Posejdoncima da se baš i ne osjeća poticajna atmosfera u redovitom obrazovanju (čast nastavnicima iznimkama!), već da se kvaliteta obrazovanja svodi na odlične ocjene i uspješan prolaz u daljnji stupanj redovitog obrazovanja.
Zaključili smo da školovanje i edukacija nisu nužno istoznačnice iako ih se danas poistovjećuje. Edukacija je značajno širi pojam koji nudi mogućnosti rada na sebi i kroz neformalne i informalne oblike stjecanja znanja i vještina, kao npr. kroz sudjelovanje u radu raznih udruga, sportskih i drugih klubova, kroz druženje u slobodno vrijeme…
Tijekom razgovora koristili smo posebnu metodu javljanja za riječ i izražavanja mišljenja uz pomoć kartica razvijenih na Posejdonovom projektu Speaker’s corner.
Na kraju smo zaključili da su kvalitetno obrazovanje i održivi razvoj u vrlo uskoj vezi jer je kvalitetno obrazovanje zapravo temelj za poboljšanje života ljudi pa i za održivi razvoj. Potrebno je njegovati stvaranje interesa za raznim oblicima edukacije jer se na taj način povećava i razina znanja i vještina potrebnih za unapređenje koncepta održivog razvoja naše ovozemaljske zajednice.
IZBORNA PiG